Az iPhone és iPod javítást a gyártó Apple exkluzív szolgáltatásnak tekinti és ennek megfelelő árazással dolgozik műhelyeiben. Miközben új, garanciális készülékünket annak magas ára miatt megéri hivatalos helyen szervizeltetni, joggal merül fel a kérdés, hogy a garancia lejárta után mennyire megbízhatóak az alternatív lehetőségek.

Ha beírjuk a keresőbe, hogy iPhone szerviz Budapest, akkor számtalan nem hivatalos szerelő kínálja szolgáltatását. Tudni kell, hogy az iPhone mobilok javítása nem sokkal bonyolultabb, mint más készülékeké, sokkal inkább speciális szakértelem szükséges hozzájuk az egyedi fogások és kialakítások miatt. Mi alapján tudhatjuk, hogy megbízhatunk-e ezekben a szervizekben? Adunk néhány tippet, hogyan tudjuk ellenőrizni a magát iPhone szervizként hirdető vállalkozókat és ajánlunk egy konkrét helyet is, ahol már jó tapasztalatunk volt.

Mióta működik a szerviz?

A márkafüggetlen szervizek folyamatos versenyhelyzetben vannak ügyfélkörükért. Amíg rövidebb távon az árral, addig hosszabb távon a munka minőségével tudnak életben maradni. Ennek oka az, hogy a márkafüggetlenség pont azt az előnyt hordozza, hogy meglévő ügyfelük akkor is számíthat rájuk, ha márkát vált. A visszatérő ügyfelek nem a márkához, hanem a nyújtott szolgáltatáshoz hűségesek.

Ad-e számlát, nyújt-e garanciát?

Ez alap, nincs benne alku. Ha valaki nem ad számlát, akkor nem adót spórol, hanem nem vállal felelősséget elvégzett munkájáért. Nem mint ha az első üdvös dolog lenne, de fogyasztóként a második elfogadhatatlan. A beépített alkatrészekért és az elvégzett javításért garanciával tartozik minden valamire való szerviz.

Mennyire precíz a tájékoztatás?

Amikor meglátogatjuk a szervizt, nyugodtan kérdezzünk. Ha nem érezzük megfelelőnek a légkört és a tájékoztatást, nyugodtan váltsunk. A jó szerviz nem mondja azt, hogy nem tudom, majd a készülék kinyitása után kiderül mi a baj. A jó szerviz elmondja, mik a lehetőségek, amire számít, ha kinyitja a mobilt. Mi a legjobb és mi a legrosszabb opció.

Rendelkezésre állnak-e az alkatrészek?

A nagy forgalmú műhelyek rendelkeznek alkatrészekkel készleten is. A legtöbb esetben választhatunk gyári minőségű és utángyártott darabot is.

Hol és ki végzi a javítást?

Határozottan növeli a megbízhatóságot, ha hozzáértő emberrel beszélhetünk, akár magával a technikussal, aki aztán a javítást végzi mobilunkon. A távolban létező „biztosan nagy tudású szerelő” kevésbé meggyőző, mint az, ha ott áll előttünk.

Milyen gyors a javítás?

A jó műhely meg tudja mondani, mennyi idő alatt tudja várhatóan orvosolni a problémát. Egy alkatrész cseréje jellemzően nem több néhány óránál.

A fenti kérdésekre mind megfelelő választ kaptunk már a Mobee, VII. kerületi Corvin közben működő szervizében. Az évtizedes tapasztalattal, állandó szerelői gárdával működő vállalkozás Apple és más gyártók új és régebbi, esetleg hazánkban egyáltalán nem forgalmazott modelljeinek javítását is vállalja.

Ajánlott cikkek